חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי מכלוף עידאן
תאריך הילולא: י''ח כסלו מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_myt
טבריה: שדרות אליעזר קפלן.
בית החיים העתיק ביציאה מטבריה לכיוון צמח מצדו הימני של כביש 90
בכניסה העליונה לבית החיים יש לפנות ימינה ולהמשיך בשביל לכיוון הסככה שנמצאת מצד שמאל של השביל.
ציון בנו (ר' משה) הנמצא מימינו. נפטר: ט' תמוז ה'תשי"ט
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadi
אביו: המקובל רבי משה (בעל "תפארת משה").
אמו: רז'אלה [חדאד].
אשתו: פלילה.
בניו: אברהם, אהרן, זקן, יהודה, משה, עמרם, ר' צמח ורפאל.
אחיו: ר' דוד (בעל "משכיל לדוד"), ר' נסים (בעל "זית רענן"), ר' ציון.
סבא: ר' כליפה (מצד אביו).
מוריו: ר' יוסף ברבי, המקובל רבי משה [אביו], ר' משה זקן מאזוז (בעל "ויקהל משה").
מתלמידיו:ר' אליהו דוד מאזוז, ר' ינון חורי, ר' כמוס בוכריץ (בעל "רכב בחור"), ר' כמייס עמוס כהן (בעל "ויען עמוס"), ר' משה הכהן דריהם (בעל "והשיב משה"), ר' פרץ מימון (בעל "תולדות פרץ").

נולד בשנת ה'תר"ם בעיר גאבס (תוניסיה).
בילדותו שקד על לימוד התורה עם אביו. לאחר שהתייתם מאביו בה' אלול ה'תרנ"ד למד עם אחיו (ר' דוד) ואביו התגלה אליו בחלום והודיע לו ללמוד את מסכת ביצה.
נשא לאשה את בתו של הגביר ר' אברהם בוכריץ ועבר להתגורר בסמוך לחותנו באי ג'רבה (תוניסיה). בהוראת מורו (ר' משה זקן מאזוז) עסק לפרנסתו בחינוך ילדים, דאג לרווחת תלמידיו ואף העניק להם מזון ומקום לינה בביתו. גם לאחר שמונה על ידי מורו (ר' משה זקן מאזוז) לרב ומורה צדק ברובע דיג'ת המשיך לשקוד עם תלמידיו על לימוד הלכות ושלוש לילות בשבוע למדו גמרא ופוסקים עד חצות הלילה. לאחר פטירת מורו (ר' משה זקן מאזוז) בב' אייר ה'תרע"ה מונה לדיין יחד עם ר' יוסף בוכריץ (בעל "יוסף לקח") וכעבור זמן החל לכהן כראב"ד [ראש אב בית דין].
התפרסם כפועל ישועות ורבים נהרו לקבל את ברכתו ועצתו, עם זאת ניכר בענוותנותו. נהג לערוך סיגופים ותעניות, כל לילה ערך "תיקון חצות" בדמעות וכל יום הקפיד לטבול במקווה אפילו בקור גדול וללמוד 18 פרקי משניות גם בעת הילוכו ונסיעתו, כל ברכה אמר בדבקות והתלהבות ונשא עיניו לשמים ואת "ברכת המזון" אמר בעיניים סגורות ובחיבוק ידיו על ליבו. את תפילות הימים הנוראים התפלל בדמעות והתנגד לכל שינוי במנגינות של התפילה. בהמלצתו בני משפחת עשוש הביאו לדפוס שוב בשנת ה'תרפ"ה את הספר "הלולא דרבי מאיר" ובו ליקוטי הלכות מהתנא רבי מאיר בעל הנס.
חלק מכתבי ידו שנשלחו בארגזים לישראל נעלמו בנמל חיפה.
בנו הגדול (יהודה) חלה ובעקבות הטרדות והדאגה אליו אף הוא חלה במחלה קשה. סבל את ייסוריו בדומיה במשך שנים אחדות אולם לא התלונן ובשנת ה'תש"ז השיב את נשמתו ליוצרה.
[בשנת ה'תשס"ה עצמותיו הועלו לארץ ישראל וביום חמישי כ"ג סיון נטמנו בבית החיים בעיר טבריה].
מספריו:
•    חסד ואמת
•    מלוא העומר
•    מנחת ערב (ק)
•    עומר טהרה
•    עמר נקא: דרושים (ק)