חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי שלמה עדני
תאריך הילולא: לא ידוע מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:waysdes

חברון: בית החיים העתיק
(בסמוך ציוני ר' אליהו די וידאש, ר' אליהו מני, ר' חיים חזקיהו מדיני, הרבנית סמרה מני).

fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes

אביו: ר' ישועה.
מוריו: ר' בצלאל אשכנזי ור' חיים ויטאל.

נולד בשנת ה'שכ"ז בצנעא (תימן).
בעקבות התגברות העלילות ורדיפות היהודים עלה בגיל 4 עם משפחתו לארץ ישראל ובדרך אמו נפטרה. התגורר בצפת, שקד על לימוד התורה מתוך עוני וניכר בפקחותו. בעקבות מגיפה שפרצה בעיר נפטרה אחותו ושני ילדיה וכעבור תקופה קצרה נפטר גם אחיו ואביו החליט לעבור לירושלים. בגיל 15 התייתם מאביו ובמשך כשנתיים וחצי שוטט ברחובות, ישן בתוך חורבות ומתוך בושה ממראהו ישן בערבי שבת בשדות כדי לא לפגוש אנשים היוצאים מבתי הכנסת.
באחד הימים נפגש עם ר' משה אלחאמי שהביאו להתגורר בביתו במשך 5 שנים. שקד על לימוד התלמוד ומפרשיו, ה"יד החזקה" של הרמב"ם והטור ובהשפעת מורו (ר' בצלאל אשכנזי) החל בגיל 22 לרשום על גיליון המשניות את הערותיו.
לאחר שנשא אישה עבר להתגורר בחברון ונולדו להם שבעה ילדים אולם כולם נפטרו ממגפות ומחלות. התפרנס בדוחק כמלמד ולמרות הסבל והקשיים שקד על לימוד התורה והמשיך בכתיבת חידושים והערות על המשניות. כאשר ר' דוד אמירליו מצפת הגיע לחברון וראה את חידושיו עודד אותו להדפיסם ולהוציאם לאור ובגיל 52 כאשר סיים את כתיבת פירושו שקד על העריכה במשך 3 שנים נוספות ומתוך ענוותנותו קרא לספרו "מלאכת שלמה" היות ואינה חכמתו אלא רק איסוף פירושים ודעות שונות של מפרשי המשנה.
לאחר שסיים את כתיבת הספר "מלאכת שלמה" הגיע לחברון יהודי מאירופה שהביא עמו ספר חדש שחיבר באותו זמן ר' יום טוב ליפמן הלר בעיר פראג – "תוספות יום טוב" על המשניות. ר' שלמה הביט בפרוש זה שהיה מקביל ותואם את פרוש "מלאכת שלמה", השתומם מאד והתלהב מפלאי הבורא על ששני חכמים בשני קצוות תבל התכוונו ממש לאותם דברים וחידושים.
בשנת ה'ש"ץ לערך השיב את נשמתו ליוצרה.
מספריו:
• דברי אמת: פירוש על התנ"ך
• מלאכת שלמה: פירוש על משניות

התמונות באדיבות ר' חנוך קיי