רבי חזקיה שבתאי
תאריך הילולא: כ''ג אב מקום קבורה: ישראל
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes
אביו: ר' גבריאל יהושע.
אמו: רחל.
אשתו: חנה (בזיווג ראשון), אסתר (בזיווג שני).
סבתא: פרלה (מצד אמו).
מורו: ר' גבריאל יהושע [אביו].

נולד בשנת ה'תרכ"ב בעיר סלוניקי (יוון).
בגיל 5 עלה עם הוריו לארץ ישראל והתגורר בירושלים. למד בישיבת "חסד א-ל" בעיר העתיקה בירושלים ובשנת ה'תרל"ט נשא לאישה את בתו של ר' אלעזר מזרחי.
יחד עם ר' נחמן בטיטו ור' שמואל ניסים הדפיס כל שבוע במהלך השנים ה'תרמ"ד ועד ה'תרמ"ו גיליונות מתוך ספר שמות מעם לועז בלאדינו ושלח למנויים. בשנת ה'תרמ"ט יצא כשד"ר [שליח דרבנן] לטוניס (טוניסיה) ולטריפולי (לוב) ובשנת ה'תר"ן לבוכרה (אוזבקיסטן).
בשנת ה'תר"ס מונה לסגן החכם באשי ביפו (ישראל) ובשנת ה'תרס"ד מונה לחכם באשי בטריפולי (לוב). בשנת ה'תרס"ח החל לכהן כחכם באשי בחאלב [ארם צובא] (סוריה) ובמשך 18 שנות כהונתו נאלץ להתמודד עם שינוי השלטון בעקבות מהפכת הטורקים הצעירים, הגן על קהילת היהודים, פעל לשחרור 300 תלמידי חכמים מעבודת כפייה והציל את בית הקברות היהודי מחורבן. בשנת ה'תרע"ט יצא ללונדון (אנגליה) ולפאריז (צרפת) על מנת לגייס כספים לצורך ייסוד בית יתומים בחאלב אך בעקבות חילוקי דעות עם ראשי הקהילה בחאלב התפטר מכהונתו בשנת ה'תרפ"ו. שב לארץ ישראל ומונה לראב"ד [ראש אב בית דין] בירושלים, בשנת ה'ת"ש מונה כחבר מועצת הרבנות הראשית ובשנת ה'תש"ג ייסד את ישיבת "שערי אורה" בירושלים.
לאחר שזוגתו (חנה) נפטרה בח' חשון ה'תשי"ב נשא לאשה את בתה של רחל.
בשנת ה'תשט"ו השיב את נשמתו ליוצרה.
מספריו:
•    דברי חזקיהו: שו"ת ודרושים (ק1/ק2)
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:waysdes
ירושלים: בית החיים סנהדריה בפינת הרחובות הרב בלוי ושאול המלך.
(מימינו ציוני זוגתו-חנה וזוגתו-אסתר [נפטרה: כ"ז סיון ה'תשכ"ז] בסמוך ציון רבי בן ציון חזן).