רבי משה הכהן דריהם
תאריך הילולא: י' ניסן מקום קבורה: ישראל
אביו: ר' שמעון (בעל "שער שמעון").
אמו: מרים.
בניו: ר' דוד, ר' ציון.
סבא: ר' כליפא (מצד אביו).
סבתא: ברוכה.
מוריו: רבי יוסף בוכריץ (בעל "יוסף לקח"), רבי מכלוף עידאן (בעל "עמר נקא").
מתלמידיו: ר' נח חנינא טרבלסי.

נולד בכ"ב אלול ה'תרס"ו באי ג'רבה (תוניסיה).
מילדותו שקד על לימוד התורה אולם בגיל 13 נסע לעיר ספקס (תוניסיה) בכדי ללמוד מקצוע, כאשר נודע על כך למורו (ר' מכלוף עידאן) נסע לספקס על מנת להחזירו לג'רבה ודאג לכל צרכיו. היות ואביו נסע לשמש כשוחט בספקס, התגורר בביתו של ר' אליהו הכהן ונשא לאשה את בתו. יומם ולילה שקד על לימוד התורה ונהג לכתוב את כל חידושיו.
מונה לחבר בבית הדין בג'רבה ולאחר פטירת רבי מכלוף עידאן בי"ח כסלו ה'תש"ז מונה במקומו לראב"ד [ראש אב בית דין] ורב הקהילה היהודית בג'רבה.
בשנת ה'תשי"ז עלה לישראל וכשהגיע למחנה העלייה הסמוך לעכו חלק מכתב ידו עלו באש. התיישב בטבריה ושקד יומם ולילה על לימוד התורה. כעבור שנה מונה לחבר בבית הדין האזורי בטבריה, ייסד את "איחוד עולי תוניסיה וג'רבה" ופעל להקמת בית הכנסת הראשון ליוצאי תוניסיה "אוהל משה" [שבנייתו הושלמה רק לאחר פטירתו ונקרא על שמו]. נודע בבקיאותו בתלמוד ובהלכות ועם זאת ניכר בענוותנותו וקיבל כל אדם בסבר פנים יפות.
בז' אב ה'תשי"ט נפטר אביו.
בשנותיו האחרונות סבל משיתוק וביום חמישי בשנת ה'תשכ"ו השיב לשאלות שהפנו אליו בענייני פסח וכעבור כשעתיים השיב את נשמתו ליוצרה.
מספריו:
•    אוהל משה
•    אוהל צדיקים
•    דרש משה
•    והשיב משה: על שולחן ערוך (ק)
•    ויגד משה: על הגדה של פסח
•    ידי משה: על מסכת פסחים (ק)
דרכי גישה
טבריה: שדרות אליעזר קפלן.
בית החיים העתיק ביציאה מטבריה לכיוון צמח מצדו הימני של כביש 90
מול הכניסה העליונה – אזור ב' חלקה ב'. הציון השני משמאל לשביל הראשי
(בסמוך ציוני רבי אברהם אביחצירא, רבי אהרן בכור אלחדיף, רבי אליהו ילוז, המקובל רבי דוד ילוז, המקובל רבי דוד ריינה, רבי חיים אלחדיף, רבי יוסף חיים ילוז, רבי יעקב חי זריהן, המקובל חכם יצחק נח, רבי מכלוף עידאן, רבי שלום הכהן, רבי שמעון ועקנין).