חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
התנא רבי ישבב הסופר
תאריך הילולא: לא ידוע מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:waysdes
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes
מורו: רבי יהושע.

נמנה על דור שלישי לתנאים – אחד מעשרה הרוגי מלכות.
נודע כנדיב לב ואת כל נכסיו חילק לעניים 'מעשה ברבי ישבב שעמד והחליק את כל נכסיו לעניים' (תלמוד ירושלמי פאה א' הלכה א'), 'מעשה באחד שביקש לבזבז יותר מחומש ולא הניח לו חבירו ומנו רבי ישבב ואמרי לה רבי ישבב ולא הניחו חבירו ומנו רבי עקיבא' (תלמוד בבלי כתובות נ'/א').
'כלל אמר רבי ישבב משום רבי יהושע: כל שנפסלה בשחיטתה – נבלה. כל ששחיטתה כראוי ודבר אחר גרם לה לפסל – טרפה. והודה לו רבי עקיבא' (משנה חולין ב'/ד').
בדרך כלל חלק על רבי עקיבא ובאחת הפעמים שהתנגד לדבריו בחריפות 'אמר בואו ונצוח על עקיבא בן יוסף' (תלמוד בבלי כתובות כ"ט/ב').
כשיצאה גזירת הרומאים הסתתר בציפורי 'מעשה בארבעה זקנים שהיו יושבין אצל רבי אלעזר בן עזריה חרש בצפורי רבי חוצפית ורבי ישבב ורבי חלפתא ורבי יוחנן בן נורי' (תוספתא כלים בבא בתרא ב' הלכה א').
קיימת דעה כי כאשר הוצא להורג היה בגיל 90 שנה.
'כשיבוא הקדוש ברוך הוא לתבוע דמו של רבי עקיבא הוא תובע דמו של בר קפרא... אינו שוכח דמן של ישראל מן האומות ולא דמן של צדיקים שנהרגו. ואלו הן – רבן שמעון בן גמליאל ורבי ישמעאל בן אלישע ורבי ישבב הסופר ורבי חוצפית התורגמן ורבי יוסי ורבי יהודה בן בבא ורבי יהודה הנחתום ורבי שמעון בן עזאי ורבי חנינא בן תרדיון ורבי עקיבא. ועליהם הכתוב מדבר כי דורש דמים אותם זכר' (מדרש תהילים ט'/י"ד).