חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
המקובל חכם מנחם מנשה - "הפחח"
תאריך הילולא: י''ב אלול מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:ways
ירושלים: הר המנוחות.
(משמאל ציון זוגתו-אסתר, בסמוך ציון המקובל רבי אברהם יוסף בנימין ברכות).
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzad
אביו: ר' יעקב.
אמו: סולטנה.
אשתו: אסתר.
בניו: ר' יעקב, ר' מרדכי ומשה.
מוריו: המקובל רבי יצחק אלפייה (בעל "הקונטרס היחיאלי"), ר' שלמה אליעזר אלפנדרי [הסבא קדישא].
מתלמידיו: המקובל חכם ששון לוי.

נולד בשנת ה'תרנ"ג בקאייק (בולגריה).
בגיל 10 התייתם מאביו.
בשנת ה'תרע"א נשא לאשה את אסתר למשפחת חרז.
בתקופת מלחמת העולם הראשונה שירת בצבא העותומאני ועודד את החיילים היהודים ששירתו עמו. לאחר שברח לביתו נדר שאם ה' יציל אותו יעלה לארץ ישראל ועם סיום המלחמה בשנת ה'תרע"ח עלה לארץ ישראל עם זוגתו ובנם. התיישב בשכונת "בית ישראל" בירושלים ולפרנסתו שימש כנפח. בשנת ה'תר"ץ ייסד את "חברת אהבת חיים" ללימוד תורה ותפילה, קיום תעניות דיבור ועזרה לנזקקים. כל לילה ערך "תיקון חצות", שקד על לימוד התורה, ערך "כוונות", פעמים רבות נפגש עם אליהו הנביא ונודע כראש הל"ו צדיקים נסתרים.
סייע רבות לעניים ואף אנשים אמידים שנקלעו למצב כלכלי קשה הגיעו לביתו וקיבלו מעטפה המיועדת עבורם ובה סכום כסף על מנת שלא לביישם. כל מספר חודשים שכר משאית ויחד עם 60 צדיקים נסעו לקברי צדיקים באזור הגליל על מנת להתפלל ולערוך "תיקונים" לטובת עם ישראל. כאשר נצרך ידע להשתמש בשמות קודש על מנת לעשות "קפיצת הדרך". שכר 'מלמד' עבור ילדי העולים ואף דאג למזון עבור התלמידים. כל יום חמישי מימן חלוקת מזון ומוצרים שונים עבור שבת שניתנו חינם לנזקקים במכולת השכונתית מבלי שאיש מלבד בעל המכולת ידע מי התורם. ברח מן הכבוד, לא הסכים שיכנו אותו בתואר "הרב" אלא ר' "מנשה הפחח" ואם אדם פגע בו מייד מחל לו.
בשנת ה'תשכ"ח אמר לאחד מבניו כי קיבל על עצמו להיות כפרה על עם ישראל על מנת לבטל גזרה וזמן קצר לאחר מכן השיב את נשמתו ליוצרה.
מספריו:
•    אהבת חיים
•    ליקוטי מנשה (ק)
•    שער החיים

תמונת הציון מפורסמת לעילוי נשמת איתן בן יצחק רפאל ז"ל
שנפטר בט"ז אייר ה'תשע"ב
באדיבות משפחתו שתחי'