חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
המקובל רבי יעקב מאיר שפילמאן
תאריך הילולא: כ''ו שבט מקום קבורה: רומניה
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzad
בוקרשט: בית החיים פילנתרופיה
[המיקום המדויק אינו ידוע].
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes
אביו: ר' אליהו.
אמו: חנה לאה.
אשתו: מרת גיטל.
בניו: ר' חיים ור' משה אליעזר.
בתו: דבורה (בעלה ר' שלמה בענאוויטש).
סבא: ר' יוסף (מצד אביו).
מורו: אדמו"ר רבי שלמה זלמן פרנקל מוויליפולי.

נולד בשנת ה'תקע"ג בעיר רופשיץ (פולין).
מילדותו שקד על לימוד התורה ודרכי החסידות, נפגש עם אדמו"ר רבי נפתלי צבי הורביץ מרופשיץ (בעל "אילה שלוחה") ולאחר פטירתו בי"א אייר ה'תקפ"ז נסע לעיירה וויליפולי (פולין) והחל ללמוד אצל אדמו"ר רבי שלמה זלמן פרנקל מוויליפולי. ניכר בכישרונותיו המיוחדים, במידותיו הנעלות ובענוותנותו והתפרסם בבקיאותו בתורת הנגלה.
נשא לאשה את בתו של ר' אהרן דוד ועל אף הדוחק הכלכלי זוגתו תמכה בו ועודדה אותו להמשיך לשקוד על לימוד התורה, התעמק בלימוד כתבי תלמידי הבעש"ט [הבעל שם טוב] שהיו בעלי רוח הקודש, כתבי יד של רבי שמואל ויטאל [בנו של ר' חיים ויטאל] וספריו של הרש"ש [המקובל רבי שלום מזרחי שרעבי] ונודע כבקי גם בתורת החסידות ובקבלה. במשך תקופה קצרה כיהן כרב הקהילה בעיר קראיובה [בירת חבל אולטניה] (רומניה) ומאז כונה "קאריובער רב".
בשנת ה'תר"ט עבר להתגורר בעיר בוקרסט (רומניה) ובמשך 39 שנה כיהן כרב הקהילה היהודית יחד עם ר' ליב יצחק פרנקל שמילא את מקום אביו (ר' משולם זלמן), לעיתים קרובות נוצרה ביניהם מתיחות וחילוקי דעות עד שראשי הקהילה מינו כרב נוסף את ר' עוזר מנחם מנדל.
נדד בין ערי רומניה וטרנסילבניה, טורקיה, יוון, מדינות צפון אפריקה ורוסיה ועל אף תלאות הדרך המשיך לשקוד על לימוד התורה ובשנת ה'תרט"ז הביא לדפוס את ספרו "נחלת יעקב" בעיר סלוניקי (יוון). נפגש עם גדולי הרבנים בארצות נדודיו, חלקם [כגון: רבי חיים פאלאג'י בעל "מועד לכל חי", רבי ישועה בסיס בעל "אבני צדק", המקובל רבי רפאל אשר קובו בעל "שער אשר"] העניקו הסכמות לכתבי ידו ורבי חיים גרשון הכהן אף פסק כי הרואה אותו עליו לברך 'ברוך... שחלק מחכמתו ליראיו' [הנאמרת בעת ראיית חכם מחכמי ישראל שהינו חכם גדול ובקי בכל מכמני התורה]. בשנת ה'תרכ"ה שב לבוקרסט והמשיך בכתיבת ספריו והוצאתם לאור ובמשך 30 שנה כתב את ספרו "טל אורות". טען כי העמים בזמננו מכירים בבורא השמים ומצוה עלינו להתפלל על שלומם ושלום מלכיהם. התריע אודות התגברות האפיקורסות והירידה המוסרית כתוצאה מחינוך הילדים בבתי ספר מודרניים, על מנת לסתור את הדעות הכוזבות של הפילוסופים כתב את ספרו "עדות ביעקב" וכתוצאה מכך סבל מרדיפות, עלילות וביזיונות.
בשנת ה'תרמ"ח השיב את נשמתו ליוצרה וכ – 2,000 איש השתתפו בהלווייתו.
מספריו:
•    אבני גזית: על שולחן ערוך אבן העזר (ק)
•    טל אורות: קבלה (ק)
•    נחלת יעקב: דרושים בחכמת הקבלה (ק)
•    עדות ביעקב (ק)