חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי דוד פאפו
תאריך הילולא: כ''ב ניסן מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:
ירושלים: הר הזיתים.
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes
אביו: ר' שלמה.
אמו: סולטנה.
אשתו: מזל.

נולד בכ"ג אייר ה'תר"ח בקושטא [קונסטנטינופול] (טורקיה).
בילדותו עלה עם בוריו לישראל והתגורר בירושלים.
שקד על לימוד התורה יומם ולילה והתפרנס בכבוד מבתים וחנויות שהותיר אביו בקושטא. לא רצה לקבל משרה רבנית אולם לאחר שאיבד את מקור פרנסתו בשריפה הגדולה בקושטא נאלץ לצאת כשד"ר [שליח דרבנן] מטעם קהילת הספרדים בירושלים ונסע לגורגיסטאן וטורקיה.
מונה על ידי ר' משה הלוי מקושטא ל"חכם באשי" בעיר ברוסא [הסמוכה לסמירנא] (טורקיה), כעבור 8 שנים עבר לכהן כרב הקהילה בעיר מונסטריו (טורקיה).
בשנת ה'תרנ"ט החל לכהן כרב ראשי בעיר בגדד (עירק), נודע כדרשן מופלא וכל החכמים ועשירי העיר כיבדו וחיבבו אותו. בשנת ה'תרס"ו מונה ל"חכם באשי", יזם הקמת "בית תלמוד תורה" ליותר מאלפיים תלמידים ודאג שיתומים מאב ואם יאכלו בצהריים בתלמוד תורה.
לאחר המהפכה המדינית בטורקיה נחשד על ידי השלטון כתומך בשלטון הקודם ונדר שאם ינצל מהמשפט יתפטר מתפקידו וישוב לירושלים לשקוד על לימוד התורה. בשנת ה'תרע"ב קיים את נדרו והגיע לירושלים, סרב להתמנות ל"חכם באשי" ולכל משרה ציבורית ורק לאחר הפצרות רבות נעתר לבקשת רבנים להתמנות לראש בית דין ונשיא הוועד במגלש אידארא במקום ר' משה פרנקו. סייע לעניים, השיב לשאלות שהופנו אליו בנושאים שונים ונמנה על הגבאים הראשיים של בית הרפואה הכללי "משגב לדך".
הפקיד בידי אחד מסוחרי יפו את ממונו על מנת שיחלוק עמו ברווחים וכאשר נודע בתחילת שנת ה'תרפ"ז לו כי אותו סוחר פשט את הרגל הצטער מאוד ומהדאגה שהעיקה לו מאוד שמא יצטרך לבריות השיב את נשמתו ליוצרה.
מספריו:
•    בני מאיר: דרשות (ק)
•    פני דוד: שו"ת (ק)