חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי יעקב חנניה [השמיני] קובו
תאריך הילולא: כ''ז ניסן מקום קבורה: יוון
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:waysdes
סלוניקי
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes
אביו: ר' חנניה [השני].
אשתו: מרים (בזיווג ראשון), שרה (בזיווג שני).
בנו: ר' חנניה [השלישי].
בנותיו: ג'וליא (בעלה ר' חיים יוסף קובו), פלור (בעלה שמואל אבן שושן) ושרה (בעלה ר' אשר שמואל שמחה).
סבא: ר' יעקב [הרביעי] (מצד אביו).

נולד בשנת ה'תקפ"ד בעיר סלוניקי (יוון).
בכ"ב ניסן ה'תקפ"ח התייתם מאביו וגדל בבית דודו – ר' אשר קובו [אח של אביו] (בעל "שער אשר") ובהגיעו לפרקו נשא לאישה את בתו.
בשנת ה'תרל"ד ייסד את חברת "עץ החיים" שהעניקה עזרה רפואית לנזקקים מבני הקהילה ושימש כנשיאה עד שנת ה'תרמ"ז.
בשנת ה'תרל"ט כתב הקדמה ועשה מפתחות לספר "שער אשר".
לאחר פטירת ר' שמואל ארדיטי בחודש אלול ה'תרמ"ז מונה במקומו בחודש תשרי ה'תרמ"ח לרב ראשי בסלוניקי ושימש גם כנשיא לבני הקהילה. יזם חידושים בניהול ועד הקהילה שייסד ר' אשר קובו ועל ידי כך יצר הכנסות ורווחים לגוף זה. פעל להקמת בית הכנסת תלמוד תורה הגדול בשנת ה'תרס"ה וייסד את בית המדרש לרבנים "בית יוסף". עודד את לימוד השפה הטורקית בכיתות הגבוהות של תלמוד התורה ובעקבות נהירת תלמידים רבים הוקם מבנה נוסף. מלבד בקיאותו בעברית ויוונית ידע גם מעט טורקית על כן מונה כחבר בוועד העיר, הוזמן להשתתף בקביעות בישיבות של הוועד המנהלי העירוני של המושל הכללי ובהשפעתו החלו חילופי ביקורים בין פקידים גבוהים של השלטון לבין חברי הוועד של הקהילה. ייסד את ועד "מיג'ליש גשמי" לניהול כספים שיהודים שילמו לשלטון ככופר במקום השירות הצבאי. לבקשתו רכש ועד הקהילה בית מפואר עבור משרדי הרבנות הראשית ואשר שימש כמרכז לקהילה. לאחר השריפה הגדולה שפרצה בשנת ה'תר"ן נבנו לבקשתו שכונת "בארון הירש" ושכונת "קאלאמארייה" עבור מאות המשפחות שנותרו ללא קורת גג ובשנת ה'תרנ"ג תמך בשיקום קהילת קייאנה. העניק הסכמות בכתב לספרים שונים. נערץ גם על ידי התושבים הטורקים וגם היוונים, שלוש פעמים קיבל מהסולטאן אותות כבוד "אוסמאניאי" ו"מיג'ידיאי" וכונה ר' יעקובאג'י.
נודע בבקיאותו ברפואה ובשנת ה'תרס"ז נתבקש על ידי הרב הראשי בקהיר (מצרים) – ר' אהרן בן שמעון לערוך מחקר אולם לא הספיק לסיימו והשיב את נשמתו ליוצרה.
בהלווייתו השתתפו גם אנשי שלטון ונציגים מהכנסייה היוונית.
מספריו:
•    אגרת בעלי חיים
•    כוכב מיעקב: שו"ת ודרשות