חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי עמרם אבורביע
תאריך הילולא: ז' טבת מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:waysdes
פתח תקוה: בית החיים סגולה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes
אביו: ר' שלמה.
אמו: יוכבד [ממה].
אשתו: רבקה.
בנו: פרופסור אהוד אביבי.
אחיו: יצחק.
אחיותיו: איסטריה [כוכבה] (בעלה אברהם מימרן), ויקטוריה (בעלה חיים נחמיאס), זהרא [שושנה] (בעלה ר' אליהו פרדס), חפציבה (בעלה בן ציון מימרן).
סבא: ר' יוסף (מצד אביו).
סבתא: ביליידא (מצד אביו).
מורו: ר' יוסף חיים כהן (בעל "מנחת כהן").

נולד בי"ז אדר ה'תרנ"ב בעיר תטואן (מרוקו).
צאצא למשפחה המיוחסת למגורשי קסטיליה (ספרד) ויש הסוברים כי מוצא המשפחה ממרוקו אולם עם פלישת הברברים עברה לספרד ובעקבות גירוש ספרד שבה למרוקו. פירוש שם המשפחה - אבי האביב.
בשנת ה'תרס"ו עלה לארץ ישראל עם סבו וסבתו והתגורר עמם בדירה ששכרו בשכונת אל-מיידאן ברובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים. למד בישיבת עדת המערביים ולאחר מכן עבר לישיבת "פורת יוסף" בעיר העתיקה בירושלים. נשא לאישה את בתם של פרידי ור' יוסף חיים כהן [מורו] ולפרנסתו פתח יחד עם ר' יוסף יצחק שלוש בית מסחר לספרים ולתשמישי קדושה, עסק בהוצאה לאור של ספרי קודש ושלח ספרי תורה ליהדות צפון אפריקה. לימד בישיבת "פורת יוסף" ובישיבת "שערי ציון". שימש כשוחט, בודק ודיין בבית הדין של עדת המערביים בירושלים. מונה על ידי הראשון לציון רבי בן ציון מאיר חי עוזיאל לרב שכונות נחלאות בירושלים. בשנת ה'תר"ף נמנה על מייסדי שכונת "בית וגן" בירושלים. בשנת ה'תרפ"ז עודד את הקמת בית הכנסת "אור זרוע" בשכונת נחלאות וייסד בית מדרש. בשנת ה'תרפ"ט נבחר לחבר הוועד הפועל של עדת המערבים בירושלים ובשנת ה'תרצ"ג יצא כשד"ר [שליח דרבנן] לארצות צפון אפריקה מטעם עדת המערבים.
נטל חלק במאבק להקמת המדינה, התנדב ל"משמר העם" ובגין קשריו עם "ההגנה" נעצר על ידי שלטונות המנדט.
בשנת ה'תשי"א החל לכהן כרב הספרדי של פתח תקווה. ייסד את בית כנסת "בית אברהם" ומסר שיעורים בבתי הכנסת ברחבי העיר. ערך את כתב היד של סידור "רינת ישראל" נוסח ספרד ועדות המזרח וחיבר תפילה לשלום פצועי צה"ל [צבא הגנה לישראל]. שימש גם כחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ויו"ר [יושב ראש] המועצה הארצית של ארגון רבני עדות המזרח.
בשנת ה'תשכ"ז השיב את נשמתו ליוצרה.
מספריו:
•    נתיבי עם (ק)

תמונת הציון מפורסמת לעילוי נשמת איתן בן יצחק רפאל ז"ל
שנפטר בט"ז אייר ה'תשע"ב
באדיבות משפחתו שתחי'