חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי זאב וואלף גינצלר
תאריך הילולא: ט''ז סיון מקום קבורה: פולין
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:waysdes
אושוויץ.
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes
אביו: ר' ישראל.
אמו: חוה חיה.
אשתו: לאה.
בניו: בן ציון וחיים צבי.
בנותיו: יוטל (בעלה ר' יעקב צבי הלוי יונגרייז), שיינדל.
סבא: ר' אברהם צבי (מצד אביו), ר' זאב וולף (מצד אמו).
מורו: ר' דוד דוב מייזליש.

נולד בשנת ה'תרנ"ג בעיר אויהל [שאטוראליאויהיי] (הונגריה).
בילדותו הסתופף בחברת חסידים היות ואביו שימש כגבאי אצל אדמו"ר רבי ישעיה שטיינר מקרסטירר, בגיל 14 התייתם מאביו ועבר ללמוד בישיבת ר' דוד דוב מייזליש וספג את הלימוד בשיטת הפלפול.
נשא לאישה את בתו של ר' אשר לעמיל שוורץ מאויהל ונסמך על שולחן חותנו, כעבור שנים אחדות מונה לדומ"ץ [דיין ומורה צדק] בקהילת שאלגוטריאן ולאחר פטירת ר' משה דייטש החל לכהן במקומו כרב הקהילה וראש הישיבה המקומית שנודעה כאחת הישיבות הגדולות בהונגריה.
בשנת ה'תרצ"ד עבר לכהן כרב הקהילה בעיירה פהרג'ורמוט (הונגריה) ורוב תלמידי הישיבה עברו עמו. החל ללמד בישיבה מהשעה 4 לפנות בוקר ועד לשעות הלילה המאוחרות וכאשר למדו גמרא דרש לבדוק כל מראה מקום וכל הערה של רש"י ותוספות, יחד עם אהבתו הגדולה ודאגתו לכל תלמיד מאוד הקפיד על התנהגות נאותה ואסר על גילוח הזקן. עם כל מסירותו לישיבה ושקידתו על לימוד התורה דאג גם לכל ענייני הקהילה, קיבל כל אדם בסבר פנים יפות ודיבר בנחת. הקפיד על טבילה במקווה והתפלל באריכות, כל יום שינן עשרות דפי גמרא וחוזר בעל פה על מסכתות שלמות. בליל שישי שקד על לימוד התורה כל הלילה יחד עם תלמידיו וביום שישי לאחר שטבל במקווה בשעות הצהריים לבש בגדי שבת ולמד עד לכניסת שבת.
בשנת ה'תש"ד הועבר יחד עם אנשי הקהילה לגטו בעיר מאטעסאלקא (רומניה) וכעבור זמן קצר נשלח לאושוויץ ונרצח במחנה ההשמדה.
מספריו:
•    תולדות ישראל (ק)