חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי יוסף אלימלך כהנא
תאריך הילולא: י' סיון מקום קבורה: פולין
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:waysdes
אושוויץ.
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes
אביו: ר' יצחק אייזיק.
בניו: ר' יהושע, ר' יצחק אייזיק ושרגא.
בתו: פריידה.
מוריו: ר' חיים צבי מאנהיימר.
מתלמידיו: ר' מנשה קליין מאונגוואר.

נולד בשנת ה'תרכ"ו בעיירה רוסנאוויץ.
לאחר שלמד בישיבת ר' חיים צבי מאנהיימר בעיר אונגוואר [אוז'הורוד] (אוקראינה) עבר ללמוד בפרשבורג [ברטיסלאבה] (סלובקיה) בישיבת ר' שמחה בונם סופר (בעל "שבט סופר"). הוסמך לרבנות על ידי ר' שלמה גאנצפריד ועל ידי ר' שמחה בונם סופר. נהג להגיע לחצרות אדמו"רים – אדמו"ר רבי חיים (ליבוש) הלברשטאם מצאנז (בעל "דברי חיים"), אדמו"ר רבי שלמה שפירא ממונקאטש, אדמו"ר רבי יחזקאל שרגא הלברשטאם משינובה (בעל "דברי יחזקאל") ואדמו"ר רבי יהושע מבעלזא.
בגיל 26 החל לכהן כרב קהילת זשדאני ולאחר מכן בבונהאד ובעיירה צעהלים [דויטשקרויץ] (אוסטריה) ועמד בראש הישיבה המקומית.
בשנת ה'תרצ"א נבחר למלא את מקומו של ר' אברהם יוסף גרינוואלד שנפטר בט"ו טבת ה'תרפ"ח, כרב ואב"ד [אב בית דין] בעיר אונגוואר. מונה לנשיא הלשכה האורתודוקסית בבודפסט והשפיע רבות על חיי היהודים בהונגריה ובצ'כוסלובקיה. כיהן כנשיא "תלמוד תורה" ותלמידים רבים נהרו ללמוד בישיבה בראשותו. אסר על התלמידים להסתובב ברחובות בביטול, לעשן סיגריות, לרכב על אופניים ולשחק בקלפים, דרש להתפלל בקול רם, בעמידה במקום אחד, חגורים באבנט ומתוך סידור ולא בעל פה. השפיע עליהם ללכת כל יום למקווה. כל ז' אדר נהג להזהיר את אנשי הקהילה שלא לקיים נשפי פורים מעורבים ולפני פסח דאג לעניים שסירבו לקבל סיוע כלכלי מהקהילה. ייסד חברת "לומדי תורה" לבעלי מלאכה וסוחרים שהתכנסו בשעות הערב ללמוד בבית המדרש, השיב לשאלות שהופנו אליו ממקומות שונים וכתב פירוש לתורה. גם הגויים  כיבדו אותו ולבקשת אנשי כמורה והבישוף חתם עימהם על כרוזים המבקשים מציבור המתרחצים על שפת הנהר לשמור על צניעות.
התנגד לתנועה הציונית ולדרכי "אגודת ישראל", יחד עם אדמו"ר רבי חיים אלעזר שפירא ממונקאטש נלחם נגד הקמת גימנסיה עברית במונקאטש ובאונגוואר.
בשנת ה'תש"ד הועבר יחד עם אנשי הקהילה לגטו, ביום השני של חג שבועות נשלח למחנה ההשמדה אושוויץ ונרצח כעבור ימים אחדים.
מספריו:
•    חידושי מהרי"א הכהן