חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי מנשה בן ישראל
תאריך הילולא: כ' כסלו מקום קבורה: הולנד
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:waysdes
אודרקרק על נהר האמסטל: בית החיים הפורטוגזי בסמוך לעיר אמסטרדם.
רחוב קרקסטראט 10.
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:t
אביו: ר' יוסף.
אשתו: רחל.
בניו: יוסף ושמואל.
סבא: ר' ישראל (מצד אביו).
מורו: ר' יצחק עוזיאל.

נולד בשנת ה'שס"ד באי מדיירה ולדעה אחרת בעיר ליסבון (פורטוגל) למשפחת אנוסים מצאצאי דון יצחק אברבנאל ונקרא 'מנואל דיאס סואירו'.
מילדותו שקד על לימוד התורה בסתר וניכר בכישרונותיו הנעלים, רכש ידע עצום בחוכמות כלליות והיה בקי ב-10 שפות שונות וביניהן: אנגלית, יוונית, לטינית, ספרדית, עברית. מאימת רדיפות האינקוויזיציה וסכנת החיים שארבה ליהודי פורטוגל משפחתו ברחה בהיותו בגיל 10 ועברה להתגורר באמסטרדם (הולנד).
יומם ולילה שקד על לימוד התורה בבית המדרש ובשנת ה'שפ"א מונה ללמד את הילדים. לאחר פטירת מורו (ר' יצחק עוזיאל) ראשי הקהילה מינו אותו למלא את מקומו ובשנת ה'שפ"ב החל לכהן כרב קהילת "נווה שלום" באמסטרדם.
בגיל 20 נשא אישה ממשפחת אברבנאל ונולדו להם בת ושני בנים.
בשנת ה'ת"ב קיבל את פני מלכת אנגליה בעת ביקורה בבית הכנסת המקומי. בשנת ה'ת"ד מונה לראש ישיבת האחים אברהם ויצחק פיריירה והתכתב עם תיאולוגים מאנגליה בענייני מדע. נפגש בעיר האג עם שר המשפטים ואחד מראשי הכמורה על מנת להיטיב את מצב היהודים אולם בעקבות קשרי ידידותם הלשינו עליו וכל מכריו התרחקו ממנו. לאחר המחלוקת שנתגלעה בינו ובין ר' שאול הלוי מורטרה (בעל "גבעת שאול") החליט בשנת ה'תי"ד לעבור לאנגליה וכאשר נודע לפרנסי הקהילה על כוונותיו ניסו להניאו מכך ומפאת הפצרותיהם הרבות הבטיח כי ישוב אליהם בעתיד. בשנת ה'תט"ז נפגש בלונדון (אנגליה) עם אחד ממקורבי השלטון [אליווער קראמוועל] ואנשי פרלמנט והצליח להשפיע עליהם לבטל את הגזירות שהוטלו בעבר על היהודים ולהתיר ליהודים לשוב ולהתגורר באנגליה.
חיבר 26 ספרים, בשאלת חלום ששאל על זמן הגאולה ענוהו: 'הלא הוא כמוס עמדי' ובספרו "מקוה ישראל" כתב שבהתאם לנבואת ישעיהו יהודי אמריקה יהיו הראשונים שיובאו לארץ ישראל בחרדה ובמהירות להשתחוות בהר ה' בירושלים.
לאחר פטירתו הפתאומית של בנו (שמואל) באלול ה'תי"ז שב להולנד בהתאם לצוואת בנו אך כאשר הגיע לעיר מידלבורך (הולנד) חלה ובשנת ה'תי"ח השיב את נשמתו ליוצרה.
מספריו:
•    אבן יקרה
•    אוצר הדינים
•    המכריע: על הנביאים
•    מקוה ישראל: על עשרת השבטים (ק)
•    נשמת חיים: על הנשמה (ק)
•    פני רבה (ק)
•    שפה ברורה
•    תחיית המתים
•    תשועת ישראל: בו מכחיש עלילות על היהודים (ק)

התמונה באדיבות מר דוד שמש בן סורה לאה