חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי שאול דניאל מאלח
תאריך הילולא: ג' חשון מקום קבורה: מקסיקו
דרכי גישה
מקסיקו סיטי: בית החיים הספרדי קהילת "מגן דוד".
אביו: דוד.
אמו: אלסא.
אשתו: נעמי.
בניו: ר' דוד, ר' בנימין, ר' משה ור' אברהם.
בנותיו: אלישבע (בעלה דוד שמי), רות (בעלה ר' נתן לניאדו) ושרה (בעלה משה סקאל).
אחיו: גבריאל ויעקב.
סבא: ר' שאול מאלח (מצד אביו), יעקב (מצד אמו).
סבתא: פרידה (מצד אביו), שרה (מצד אמו).
מוריו: ר' זלמן נחמיה גולדברג (בעל "משפט ערוך"), ר' מאיר ששון, ר' מנחם מאיר ציוני, ר' שלום כהן.

נולד בכ"ב אדר ראשון ה'תשכ"ב בעיר בואנוס איירס (ארגנטינה).
בילדותו למד בישיבת "בית דוד" בראשות חכם שחיבר בעיר בואנוס איירס.
בקיץ ה'תשל"ט הגיע לארץ ישראל והחל ללמוד בישיבת "פורת יוסף" בירושלים ובשנת ה'תשמ"א לערך עבר ללמוד בישיבת "מיר" בירושלים. נודע בבקיאותו בתורה, ש"ס, ארבעת חלקי שולחן ערוך ומפרשיו, פוסקים ראשונים ואחרונים והוסמך לרבנות על ידי ר' זלמן נחמיה גולדברג.
בכ"ז אייר ה'תשמ"ד נשא לאשה את בתם של רות ובנימין ברזני והמשיך לשקוד על לימוד התורה בארץ הקודש על אף שקיבל הצעות למשרה רבנית בחו"ל [חוץ לארץ].
בשנת ה'תשמ"ו שב להתגורר במקסיקו ובמשך כ – 20 שנה שימש כדיין. נודע כמומחה עולמי בקידושין וגיטין, "אבן העזר" ו"חושן משפט", מסר שיעורים עיוניים בנושאים אלו וסייע לעגונות רבות. בג' חשון ה'תשע"ג מונה לאב"ד [אב בית דין] לקהילת אמיא [האגודה לערבות יהודית הדדית בארגנטינה] וכן בקהילות קודש בדרום אמריקה, ביניהן אורוגוואי, פנמה, צ'ילה, קולומביה וקוסטה ריקה. שמר על סודיות מוחלטת ולא סיפר אפילו לבני משפחתו על זהות המתדיינים לפניו. גדולי החכמים מכל העולם התייעצו עמו במקרי גיטין ועגינות סבוכים ועם זאת ניכר בענוותנותו וקיבל כל אדם במאור פנים. פרסם קונטרס בעניין המקוואות ודאג להדריך ולהשגיח על בניית המקוואות במקסיקו על מנת שיפקחו ויבנו אותם על פי כל הידורי ההלכה. סבר כי יש לשקם את תדמית בתי הדין מתוך הקפדה על ההתנהלות המשפטית, טוהר המידות של הדיינים, זהירות מכל רבב של שוחד ואי הטיית הדין וכי יש לעמול על מנת להגיע לחקר האמת.
בחודש שבט ה'תש"ף חלה במחלה קשה וגם כאשר עבר טיפולים עקב מחלתו היה טס לארגנטינה מייד לאחר הטיפול על מנת לסייע בעניין הלכתי סבוך וכבר למחרת שב למקסיקו. כעבור חודשים אחדים מצבו הרפואי התדרדר ובחודש אלול ה'תש"ף אף נדבק במגיפת "קורונה" שהשתוללה בעולם. לאחר חג הסוכות ה'תשפ"א אושפז בבית הרפואה "מדיקה סור" במקסיקו סיטי כשהוא מורדם ומונשם אך כעבור כשבוע השיב את נשמתו ליוצרה.
מספריו:
•    דבר דניאל
•    דברי דניאל: על מסכת כתובות ואבן העזר