חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
אדמו"ר רבי ישראל דן טאוב ממודז'יץ
תאריך הילולא: כ' סיון מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:waysdes

ירושלים: הר הזיתים
(בסמוך ציוני אביו-אדמו"ר רבי שמואל אליהו וסבו-אדמו"ר רבי שאול ידידיה אלעזר).

fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes

אביו: אדמו"ר רבי שמואל אליהו (בעל "אמרי אש").
אמו: הרבנית רבקה זלטה.
אשתו: הרבנית רחל.
בניו: ר' חיים שאול ממודז'יץ ואדמו"ר רבי פינחס משה מקוזמיר.
בנותיו: דבורה (בעלה שמואל וינברג) ועופרה (בעלה ר' ישראל לנדא אבד"ק דרהוביטש).
סבא: אדמו"ר רבי שאול ידידיה אלעזר בעל "אמרי שאול" (מצד אביו).
סבתא: הרבנית קיילא נחמה (מצד אביו).

נולד בי"ט טבת ה'תרפ"ח בוורשא (פולין). נקרא 'ישראל' על שם האדמו"ר הראשון ממודז'יץ-רבי ישראל טאוב ו'דן' על שם סבו-האדמו"ר רבי דן מקונסטנטין. מצד אביו הינו צאצא לר' עקיבא איגר ומצד אמו למגיד מזלוטשוב.
בשנת ה'תרצ"ה אביו (אדמו"ר רבי שמואל אליהו) וסבו (אדמו"ר רבי שאול ידידיה אלעזר) הגיעו לביקור בארץ ישראל. במהלך שהותם ביקרו בהילולת רשב"י במירון ובכותל המערבי. כעבור מספר חודשים אדמו"ר רבי שאול ידידיה אלעזר שב לפולין אולם בנו-רבי שמואל אליהו החליט להישאר בארץ ישראל. בשנת ה'תרצ"ו עלתה לארץ ישראל גם זוגתו יחד עם בנם (אדמו"ר רבי ישראל דן).
מילדותו שקד על לימוד התורה והיה בקי בכל מכמניה. למד בישיבת "היכל התלמוד" בתל אביב ובישיבת "אחי-תמימים" בתל-אביב. בשנת ה'תרצ"ט נסע עם אמו לבקר את בני משפחתו בוורשה וכאשר פרצה מלחמת העולם השנייה הצליח לברוח עם אמו באוניה האחרונה שהפליגה לאיטליה ושב לארץ ישראל.
בשנת ה'תש"י נשא לאישה את בתם של ר' שמואל אהרן ושפרה שידרוביצקי ולפרנסת משפחתו עבד בבית-הדין הרבני בתל-אביב כ – 35 שנה. השתדל להסתיר את מעשיו ומנהגיו, שנא את השררה, אהב כל יהודי ונערץ על כולם.
לאחר פטירת אביו (בעל ה"אמרי אש") בחודש אייר ה'תשמ"ד החל לכהן כאדמו"ר הרביעי לחסידות מודז'יץ. גדולתו ובקיאותו בתורה החלו להתגלות ולדבריו הסתיר את מעשיו וידיעותיו ועשה את עצמו כאילו אינו קיים כלל בחיי אביו על מנת לקיים מצוות כיבוד אב אולם עם זאת לא קיים אפילו עשרה אחוז ממה שצריך לקיים.
היה פעיל מאוד בענייני ציבור ובשנת ה'תשמ"ט נתמנה כחבר במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. בל"ג בעומר שנת ה'תשנ"ה העביר את מרכז חסידות מודז'יץ לבניין חדש שהוקם על-ידי חסידיו בבני-ברק והתגורר ברחוב חבקוק 20 אולם דאג כי בית המדרש הישן ברחוב דיזנגוף בתל אביב ימשיך לפעול.
הלחין עשרות ניגונים, בדרשותיו הרבה לדבר על חשיבות השירה ובשנת ה'תשס"ה הוקם בעידודו המכון לשימור ניגוני מודז'יץ.
במוצאי-שבת בחודש אלול ה'תשס"ה התאשפז בבית הרפואה 'איכילוב' עקב בעיה רפואית. בבוקר יום ראשון עבר אירוע מוחי ואיבד את הכרתו. במהלך החודשים לאחר מכן התאשפז בבית הרפואה 'איכילוב' ובבית הרפואה 'מעייני הישועה'. באמצע חודש סיון התאשפז במחלקת טיפול נמרץ בבית הרפואה 'מעייני הישועה' עקב התדרדרות במצב בריאותו ובבוקר יום שישי שנת ה'תשס"ו השיב את נשמתו ליוצרה.
הלווייתו יצאה מבית המדרש ברחוב חבקוק בבני-ברק לכיכר השבת בירושלים ומשם המשיך מסע הלוויה להר הזיתים.
מספריו:
• נחלת דן
• עלי דשא

תמונת הצדיק באדיבות המכון לתיעוד ושימור ניגוני מודז'יץ