חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי חיים פינטו [הראשון]
תאריך הילולא: כ''ו אלול מקום קבורה: מרוקו
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:waysd
אסואירה [מוגדור].
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes

אביו: ר' שלמה.
אמו: מרת שמחה.
בניו: ר' יאשיהו [השני], ר' יהודה [המכונה ר' הדאן], ר' יוסף ור' יעקב.
סבא: ר' יאשיהו [הראשון] (מצד אביו).
מתלמידיו: ר' אברהם קוריאט, ר' דוד אלקיים, ר' דוד זגורי, ר' יעקב בן שבת.

נולד בט"ו תמוז שנת ה'תק"ג בעיר אגאדיר (מרוקו).
בשנת ה'תקט"ו נפטר אביו, לאחר כשנה פקד משבר כלכלי חמור את אגאדיר בעקבותיו יהודים רבים עברו למוגדור וקרוב משפחתו – ר' מאיר פינטו הכניסו ללמוד בישיבת ר' יעקב ביבאס [רב הקהילה במוגאדור]. יומם ולילה שקד על לימוד התורה והתפרסם כעילוי. לאחר פטירת ר' יעקב ביבאס מונה במקומו בשנת ה'תקכ"ט לערך לרב הקהילה במוגאדור על אף גילו הצעיר יחד עם המקובל ר' דוד חזן.
ייסד את בית הדין הראשון במוגאדור. עקב תקיפותו בענייני הלכה גדולי דורו כינוהו "אביר לב" אך עם זאת היה קשוב לצרכי עדתו ודאגת עניי עירו הייתה בראש מעייניו. עמד בראש ישיבה בעירו ורבים מתלמידיו התפרסמו במשך השנים. בעקבות ויכוח שהתעורר בינו ובין מושל העיר הוכנס לבית הכלא ובאותו יום הקאדי מת באופן פתאומי ולרגל שחרורו מהכלא כתב פיוט כמו כן
כתב שירים כגון 'אלי ארוממנהו' [להאזנה] – לכבוד חנוכה וכן חיבורים בהלכה, בקבלה, באגדה וחידושים על הש"ס שנאבדו במהלך מלחמת ספרד שהייתה בעיר אסווירה. נהג לקבל את השבת בשמחה ולשורר שירים ובקשות לכבוד השבת בקול נפלא. הקפיד לערוך מידי שנה את הילולת רשב"י [רבי שמעון בר יוחאי] ורבי מאיר בעל הנס ברוב עם ובחג השבועות למד תורה במשך שתי לילות עד לשעות הבוקר. זכה לגילויי אליהו הנביא ומגידי אמת והתפרסם כבעל רוח הקודש הפועל ישועות שברכותיו מתקיימות במלואן ויהודים מארצות אירופה ומברזיל שלחו לו נדרים ונדבות.
בתקופת המלחמה בשנת ה'תר"ד כאשר יצא מביתו אחד הגויים הניף את חרבו על מנת לפגוע בו ובאותו רגע ידו התייבשה ולזכר הנס חיבר את הפיוט הנודע "ארוממך הא-ל א-להי ישראל".
כשהרגיש כי שעת פטירתו קרבה חילק סכום כסף עצום לצדקה. לשאלת בני ביתו לפשר הדבר השיב כי אנשים רבים שהיו חייבים לאביו סכומי כסף גדולים שילמו לו את חובם לאחר פטירת אביו וכעת לפני פטירתו החליט לחלק את כל הכסף לעניים היות ואין אנו יודעים איזה ממעשי המצוות שעשינו נחשב לעבודת ה' כראוי, אך מעשי צדקה ילכו עמנו בוודאות!
ביום ראשון סוף שנת ה'תר"ה השיב את נשמתו ליוצרה.

התמונה באדיבות נתיבי חיים ומשה פינטו

לזכות
ניסים בן אסתר
לזיווג הגון, בריאות ופרנסה בשפע ובנחת
ולכל בני ביתו
בריאות והצלחה