חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי יוסף שלמה כהנמן מפוניבז
תאריך הילולא: כ' אלול מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:ways
בני ברק: בית החיים ברחוב חזון אי"ש.
ישנן שתי חלקות וחומה מפרידה ביניהן. בכניסה השמאלית לפנות ימינה לשביל הסמוך לחומה ולהמשיך ישר עד לערך אמצע החלקה, הציון נמצא בשורה ראשונה הסמוכה לחומה.
(בסמוך ציוני אדמו"רי אלכסנדר, אדמו"ר מטשערנאביל).
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes

אביו: ר' יהודה ליב.
מוריו: ר' אליעזר גורדון, ר' נפתלי צבי טראפ ור' שמעון יהודה הכהן שקופ.
מתלמידיו: ר' ברוך דב פוברסקי (ראש ישיבת פוניבז'), עו"ד יעקב ויינרוט ור' ירחמיאל גרשון אדילשטיין (ראש ישיבת פוניבז').

ר' יוסף שלמה המכונה - הרב מפוניבז' נולד בעיר קוהל (ליטא) בשנת ה'תרמ"ו. בילדותו למד בישיבת טלז וכשנה בישיבת נובהרדוק. בשנת ה'תרס"ח הגיע לישיבת ראדין (בלארוס) בה למד כ- 5 שנים. לנוכח שקידתו והתמדתו בלימוד התחבב על ה"חפץ חיים" ועל מוריו ור' נפתלי צבי הגיע בכל ערב שבת לאכסנייתו להתפלפל עמו בשיעור שימסור ביום ראשון לפני התלמידים.
כיהן כראש ישיבת פוניבז' (ליטא) לפני השואה, ייסד את הישיבה בארץ לאחר השואה ועמד בראשה.
נשא לאישה את בתו של הרב מוידז' וכאשר חמיו מונה לרבה של העיר וילקומיר ר' יוסף שלמה מונה לרב העיירה. בשנת ה'תרע"ו עמד בראש הישיבה בגרודנו (בלארוס), נודע כאיש ארגון מעולה והחל להקים ישיבות דומות. בשנת ה'תרע"ט לאחר פטירת ר' יצחק רבינוביץ' מונה לרב העיר פוניבז', עם הגיעו הקים את ישיבת "אוהל יצחק" על שם הרב הקודם. משנת ה'תרע"ט שימש כחבר בסיים הליטאי במשך כשנתיים. במהלך מלחמת העולם השנייה שהה מחוץ לליטא בשליחות הצלה וכך ניצל ונמלט. באותה שנה עלה לארץ ישראל והתיישב בירושלים. בשנת ה'תש"ד החל בהקמת ישיבה בבני ברק על שם קהילתו שנכחדה, הקים בית אבות וייסד את קריית פוניבז' באשדוד.
הקפיד להניף כל שנה ביום העצמאות את דגל המדינה. בפרשת ילדי טהרן נלחם נגד הממסד הציוני ודרש שחלק מהילדים בהתאם לרצון הוריהם שנכחדו בשואה יעברו לידיים של יהודים דתיים. הוא עצמו אימץ את הבן של האדמו"ר מביאלא שהיה בקבוצה זאת.
ביום רביעי שנת ה'תשכ"ט השיב את נשמתו ליוצרה.