חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
אדמו"ר רבי ישראל האגר מוויז'ניץ
תאריך הילולא: ב' סיון מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:way
בני ברק: בית החיים ברחוב חזון אי"ש.
ישנן שתי חלקות וחומה מפרידה ביניהן, בכניסה הימנית להמשיך ישר עד אמצע החלקה
(בסמוך ציוני אדמו"ר מאוז'רוב חנצ'ין, אדמו"רי ויז'ניץ, אדמו"רי קוידינוב ובוטושני, החזון איש, ר' אברהם יהושע העשיל).
אוהל הרבניות בסמוך
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes

אביו: ר' ברוך.
אמו: הרבנית ציפורה.
אשתו: הרבנית הינדא.
בניו: ר' אליעזר, אדמו"ר רבי ברוך, ר' מנחם מנדיל ואדמו"ר רבי חיים מאיר.
בנותיו: הרבנית דבורה (בעלה בזיווג ראשון - רבי אלטר מנחם מנדל הגר מבורשה ובזיווג שני - ר' משה חיים לאו), הרבנית חיה (בעלה אדמו"ר רבי שלום רוקח מסוקאל).
אחיו: אדמו"ר רבי חיים מאוטיניה, ר' פנחס מבורשא.
סבא: אדמו"ר רבי מנחם מנדל – "הצמח צדיק" (מצד אביו).
סבתא: הרבנית מרים (מצד אביו).

האדמו"ר השישי לחסידות ויז'ניץ נולד ביום ב' לחודש אלול ה'תר"ך ונקרא 'ישראל' על שם ר' ישראל מרוז'ין. בילדותו למד אצל סבו (ר' מנחם מנדל מויז'ניץ). בשנת ה'תרל"ה נשא לאישה את בתו של האדמו"ר רבי מאיר הורוויץ מדז'יקוב.
לאחר פטירת אביו בשנת ה'תרנ"ג מונה כאדמו"ר לחסידות ויז'ניץ וגדולי הדור כינוהו 'הצדיק הטוב והמתוק'. עשרות אלפים מיהודי אירופה היו לחסידיו ובכל מקום אליו הגיע בנסיעותיו רבים הגיעו לנשק את גב ידו. בעת מלחמת העולם הראשונה נדד עם חסידיו מויז'ניץ לעיר גרוסוורדיין (רומניה), והנהיג בה את חצרו. בשנות חייו האחרונות שאף לבקר בארץ ישראל אך הדבר לא עלה בידו.
במהלך תפילת ראש חודש סיון חזר פעמיים על ההלל ובכל פעם חזר על הפסוק "אפפוני חבלי מוות" שוב ושוב באנחות. בליל שבת קודש שנת ה'תרצ"ו השיב את נשמתו ליוצרה ונטמן בגרוסוורדיין [אורדאה-מארה] (רומניה).
בקיץ ה'תש"ז הגיע בנו (אדמו"ר רבי חיים מאיר) לרומניה לרגל נישואי בנו השני (אדמו"ר מויז'ניץ – מונסי). ביום שבת קודש אותה עשה בעיר גרוסוורדיין הזכיר את אביו במהלך סעודה שלישית ובסיום דבריו הבטיח לעשות ככל יכולתו להעלות את אביו לארץ הקודש כאשר התנאים יאפשרו זאת. לאחר שפנה אל הגאון ר' דוד שפרבר (אב"ד בראשוב) שהתגורר ברומניה ואל הגאון ר' משה דוד אסטרייכר ושניהם החליטו להתיר את הוצאת הארון מהקבר והבאתו לארץ ישראל, פנה אל ר' שמחה ארנסטר על מנת שיפעל להוצאת הארון מרומניה. ביום רביעי האחרון לחודש שבט ה'תש"י לאחר מאמצים רבים ובמעמד 20 אנשים, ביניהם הרב מבראשוב הוצא הארון בדרכו לנמל קונסטנצה (רומניה) ובי"ג אדר ה'תש"י הגיע לנמל חיפה. ה"חזון איש" הורה לפתוח את הארון ולטמון את הגוף הקדוש בכדי שיראו כי הוא נשאר בשלמות אולם האדמו"ר רבי חיים מאיר לא רצה לזעזע את הארון ולחלופין הורה לקדוח בתחתיתו נקבים על מנת שיהיה מחובר לאדמת הקודש ובנוכחות קהל רב נטמן בבית החיים בבני ברק.
מס
פריו:
• אהבת ישראל: על המועדים (ק1/ק2)
• אהבת ישראל: על התורה (ק1/ק2)
• אור ישראל (ק)