חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי יום טוב צהלון
תאריך הילולא: לא ידוע מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:ways
צפת: בית החיים העתיק ברחוב האר"י.
(בסמוך ציון אביו).
ציון אביו (ר' משה צהלון) בבית החיים העתיק בצפת. נפטר: אלול ה'שמ''ה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikd
אביו: ר' משה.
בנו: ר' עקיבא.
סבא: ר' יום טוב (מצד אביו).
מוריו: ר' חיים ויטאל, ר' יוסף קארו, ר' משה מטראני [המבי"ט].

נולד בשנת ה'שי"ט לערך בצפת (ישראל).
מגיל צעיר נהג להדיר שינה מעיניו על מנת לשקוד על לימוד התורה וערך תעניות, לא רצה להצטרף אל מעשי הנערים בגילו למרות שלעגו לו על כך והעדיף להסתופף בקרבת תלמידי חכמים בישיבת המבי"ט [ר' משה מטראני]. בשנת ה'של"ז כבר העניק הסכמה לספר יחד עם המבי"ט ור' משה אלשיך וחיבר את ספרו הראשון "לקח טוב" על מנת להעניק לאביו ביום פורים כמשלוח מנות [ישנן דעות כי זהו הספר העברי הראשון שהודפס בצפת].
בשנת ה'שמ"ד נאלץ לברוח מצפת בעקבות מגיפה שהשתוללה בעיר, במהלך שהותו באחד מכפרי הסביבה בנו הקטן נפטר והחליט לקבור אותו בסמוך לציון התנא חוני המעגל. בחודש אלול ה'שמ"ה נפטר אביו.
המשיך בנדודיו לארם צובא [חלב] (סוריה) ולקושטא [קונסטנטינופול – איסטנבול] (טורקיה) ובשנת ה'שנ"ה שב לצפת. לאחר שנת ה'שנ"ו נסמך על ידי ר' יעקב בירב [השני]. כיהן כראש ישיבה ודיין, הסמיך לרבנות את המקובל רבי אהרן ברכיה ממודינה (בעל "שפתי צדק") ויצא כשד"ר [שליח דרבנן] ללבנון ומצרים.
השיב לשאלות הלכתיות שהופנו אליו ממקומות שונים ולא חשש להתבטא בתקיפות נגד בני דורו שפסיקותיהם סתרו את דעתו. התעמק בלימוד תורת הקבלה עם ר' חיים ויטאל והתכתב עם ר' יאשיהו פינטו [הרי''ף] מסוריה אשר מאוד העריכו וכינה אותו "המאור הגדול מאיר לארץ ולדרים, זה סיני ועוקר הרים, החכם השלם הדיין המצוין...".
בשנת ה'שע"ט/ה'ש"ץ לערך השיב את נשמתו ליוצרה.
מספריו:
•    לקח טוב: על מגילת אסתר (ק)
•    מגן אבות: על אבות דרבי נתן
•    שו"ת מהריט"ץ (ק)