חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי חיים כריר מצליח מאזוז
תאריך הילולא: כ''א טבת מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:waysdes

ירושלים: הר הזיתים

fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes

אביו: ר' רפאל.
אמו: מרת רחל.
בניו: ר' מאיר ניסים, ר' יוסף צמח.
סבא: ר' רחמים (מצד אביו), ר' מרדכי סעדון (מצד אמו).
סבתא: אמימה (מצד אביו).
מוריו: ר' רחמים חי חויתה הכהן, המקובל ר' רפאל ג'אמי.

לאחר פטירת בתם הבכורה נולד בליל שישי כ"ו מרחשון שנת ה'תרע"ב בג'רבה (טוניס) לר' רפאל וזוגתו בנם היחיד חיים כריר מצליח. עסק בלימוד התורה בשקידה עצומה ומילדות ניכר בחריפותו ובפיקחותו, בגיל 11 החל ללמוד בישיבת ר' רחמים חי חויתה הכהן ולכתוב חידושים ושו"ת על ארבעת חלקי השולחן ערוך. בהגיעו לגיל 18נשא אישה, עבר להתגורר בעיר טוניס ובמשך 13 שנה כיהן כר"מ בישיבת "חברת התלמוד". כאשר הישיבה נקלעה לקשיים כלכליים השלים את פרנסת ביתו ע"י עבודתו כשען והקפיד מאוד כל שעות אחר הצהריים להסתגר בחדרו למען לא יפריעו איש מלהגות בתורה, להשיב על מכתבים רבים שהופנו אליו ולהתכתב עם רבנים.
עם מינויו כדיין בבית הדין בעיר טוניס נודעה בקיאותו בדיני גיטין וממונות ולאחר שבית הדין נסגר החל לכהן כשופט בבית המשפט המחוזי הכללי אך הסכים לשפוט רק בין הגויים ואת היהודים הפנה להישפט לפי חוקי התורה הקדושה. כאשר הממונים ניסו לאלצו לעבוד ביום השבת, פרש מתפקידו על מנת לא לחלל את יום השבת.
עמד בראש ישיבת חב"ד בעיר טוניס ובשנת ה'תשכ"ג ייסד בעיר את ישיבת "כסא רחמים" על שם מורו. זמן רב חשב לעלות לארץ ישראל ובשנת ה'תשל"א אף החל בהעברת ספרייתו הגדולה אך באחד הבקרים בעת שחזר לביתו מתפילת שחרית אשר נערכה עם הנץ החמה כשהוא עטור טלית ותפילין כמנהגו, נורה ע"י ערבי ברחוב הסמוך לביתו ובדרכו לבית הרפואה השיב את נשמתו ליוצרה.
לאחר 43 ימים כאשר העלו את גופתו לארץ ישראל נדהמו הנוכחים לראות כי גופו נותר שלם ללא כל סימני ריקבון.
מספריו:
• איש מצליח: שו"ת (ק1/ק2/ק3)