חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
האמורא רבי אושעיא איש טיריא
תאריך הילולא: לא ידוע מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:way
פקיעין: כ – 3 קילומטר מצומת חוסן לכיוון פקיעין (הוותיקה). 0.5 קילומטר מצומת הכניסה לפקיעין החדשה, מצדו הימני של כביש 864
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadi
בנו: ר' הושעיא.

'יום שמת רבי אבין נולד אבא הושעיא איש טריא וקראו עליו וזרח השמש ובא השמש' (קהלת רבה א'/ה').
אמורא בדור הרביעי לאמוראים מהעיר טיריא. נודע בהנהגותיו בדרכי יושר וחסידות והיה מאהב את הקדוש ברוך הוא על הבריות ביושר ונועם הליכותיו. מכונה 'אבא אושעיא' או 'אבא הושעיה איש טרייא'.
לפרנסתו היה כובס ועשה לעצמו מלבוש אחד 'של מין צמר אחד שלא יהא מעורב בו הרבה מיני צמר ויהיו הבריות אומרים משלנו הוא לבוש ומעורב בו מינים הרבה מכמה אנשים שנתנו לו לכיבוס לפי שצריך אדם לצאת ידי הבריות כשם שצריך לצאת ידי המקום שלא יביא עצמו לידי חשד שיהיו חושדין בו' (פני משה – תלמוד ירושלמי בבא קמא פרק י' הלכה י').
פעם באה המלכה לרחוץ ואבדה תכשיטין וכלי זהב שלה ומצאם והחזירן לה אך המלכה השיבה 'הרי אלו שלכם שזכיתם בם. אלו מה הם חשובים בעיני יש לי הרבה ויותר טובים ואמר לה אורייתא גזרת הכי דנחזיר אבדה'. וקידש את השם שאמרה 'בריך אלההון דיהודאי' (פני משה – תלמוד ירושלמי בבא מציעא פרק ב' הלכה ה').
'כד דמך [נפטר] רבי אושעיא איש טרייה ראו מטתו פורחת באוויר [יפה קול – שהמלאכים נשאו אותה. אחר שנקבר היתה פורחת באוויר שהיו מוליכים אותה לגן עדן]. היה דורו קורין עליו אם יתן איש את כל הון ביתו באהבה שאהב הקדוש ברוך הוא לרבי אושעיא איש טרייה בוז יבוזו לו' [על מחשבתו שבהון ועושר אפשר לקנות אהבה זו] (שיר השירים רבה ח'/ז').
'יום שמת הוא נולד ר' הושעיא בריה' (מדרש שמואל ח'/ט').
למרות שתאריך פטירתו אינו ידוע יש העורכים הילולא בט"ו אב.