חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
אדמו"ר רבי דוד משה רוזנבוים מקרעטשניף
תאריך הילולא: ט''ו תמוז מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:way
רחובות: בית החיים - כניסה 4
באוהל הנמצא בכניסה מצד ימין
(בתוך האוהל גם ציון זוגתו ובנו-אדמו"ר רבי זיידא שמואל שמעלקא מביטשקוב-יפו).
הציון בתוך האוהלציון זוגתו הנמצא באוהל. נפטרה: י"ח כסלו ה'תשל"ה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes

אביו: אדמו"ר רבי אליעזר זאב מקרעטשניף.
אמו: הרבנית חיה ביילא.
אשתו: הרבנית אסתר רחל.
בניו: אדמו"ר רבי זיידא שמואל שמעלקא מביטשקוב-יפו, אדמו"ר רבי יוסף שלמה מקרעטשניף-מונסי, אדמו"ר רבי ישראל ניסן מקרעטשניף-קריית גת, אדמו"ר רבי מאיר מפרמישלאן-בני ברק, אדמו"ר רבי מנחם אליעזר זאב מקרעטשניף-רחובות.
בנותיו: הרבנית חנה (בעלה אדמו"ר רבי יוסף דוד טייטלבוים מסאסוב-גני תקוה) ושרה ראצה.
אחיו: ר' מאיר, ר' מרדכי מפסט, אדמו"ר רבי ניסן חיים מדרוהוביטש ור' שמואל שמעלקע מביטשקוב.
אחותו: הרבנית סימה רייזל (בעלה אדמו"ר רבי חיים מרדכי רוזנבאום מנדבורנא-בני ברק).
סבא: אדמו"ר רבי מאיר [לייפר] רוזנבוים מקרעטשניף (מצד אביו), ניסן לנגנור (מצד אמו).
סבתא: הרבנית שפרה (מצד אביו), אסתר (מצד אמו).

נולד בערב יום הכפורים ה'תרפ"ה בעיר סיגט (רומניה).
מילדותו שקד על לימוד התורה וכאשר הובל יחד עם אביו למחנה ההשמדה אושוויץ אביו הסמיכו לאדמו"ר והבטיח לו כי ינצל היות ועם ישראל זקוק לו. על אף הקשיים והסבל במחנה אושוויץ שמר על כשרות המאכלים ובכל הזדמנות אפשרית למד ולימד תורה. בכ"ז אייר ה'תש"ד אביו נרצח וכאשר מלחמת העולם השנייה הסתיימה גילה כי רק אחותו נשארה בחיים, הגיע לסיגט ומונה לאדמו"ר מקרעטשניף במקום אביו.
נשא לאישה את בת אחותו – הרבנית סימה רייזל [אשת אדמו"ר רבי חיים מרדכי רוזנבאום מנדבורנה-בני ברק]. בשנת ה'תש"ז עלה לארץ ישראל והתגורר בירושלים. בשנת ה'תש"י לערך עבר לרחובות והתגורר בצריף מחמת העוני. לאחר שאחד מתושבי רחובות שבתו נתעוורה הגיע אליו בבקשת ישועה וכעבור זמן קצר נתרפאה החל להתפרסם כפועל ישועות ורבים נהרו לקבל את עצתו וברכתו. התפלל בקול רם ובבכיות עצומות. הקים את ישיבת "שער אליעזר" על שם אביו וייסד מוסדות תורה ועזרה לנזקקים. השתדל תמיד להסתיר את מעשיו ומעלותיו וביתו היה פתוח לכל נזקק.
בכ"ו סיון ה'תשכ"ט הזכיר פעמים אחדות את עניין פטירתו וטס לרומניה להשתטח על קבר סבו – אדמו"ר רבי מאיר רוזנבוים מקרעטשניף. ביום שלישי שב לעיר בוקרסט (רומניה), ביקש לטבול במקווה טהרה לפני התפילה על אף ריחוק המקווה ועצת הגבאי [ר' יוסף פולאק] לדחות את הטבילה למחר כדי להספיק לתפילה במניין ולאחר שיצא מהמקווה אמר כי יש לו הנאה מרובה שבכל זאת היה היום במקווה ככתוב הוא יתחטא בו ביום השלישי וביום השביעי יטהר. כעבור זמן קצר הרגיש חולשה וביקש מהגבאי להזעיק רופא, כאשר הגיע למקום האכסניה שתה מעט משקה ואמר לזוגתו כי היה רוצה לראות את עצמו בבית והשיב את נשמתו ליוצרה.
ביום רביעי ארונו הוטס לארץ ישראל ונטמן ברחובות.