חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
המקובל רבי שלמה מולכו מסלוניקי
תאריך הילולא: ו' חשון מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:way
ירושלים: הר הזיתים, חלקת החסידים.
גוש: תחתון תת חלקה: רש"ש שורה: י"ט מספר: 3
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytza
אביו: ר' דוד.
אמו: שמחה.
אשתו: שולטאנה.
מורו: המקובל רבי חיים די לה רוזה (בעל "תורת חכם").

נולד בעיר סלוניקי (יוון).
נמנה על צאצאיו של רבי שלמה מולכו הקדוש בעל ספר "המפואר" שנשרף על קדוש ה' באיטליה, ועל מנת להבדיל ביניהם מכונה "רבי שלמה בעל השמנים" על שם ספריו.
מילדותו שקד על לימוד התורה יומם ולילה וניכר בכישרונותיו המיוחדים. התעמק בלימוד תורת הקבלה יחד עם המקובל רבי אברהם טובייאנה (בעל "חסד לאברהם"), כתב פיוטים שהוכנסו לתפילות שבת ומועדים ולספריו קרא "שמן..." שהם ראשי תיבות: שלמה מולכו נר"ו. נמנה על עשירי הקהילה וכיהן כנשיא קהילת יהודי סלוניקי. עסק בגמילות חסדים, סייע לכל נזקק ושימש גם כגבאי צדקה לתרומות עבור יהודי חברון וירושלים. תמך כלכלית במקובל רבי חיים די לה רוזה במשך כשנתיים בהן נאלץ לשהות בסלוניקי, גם לאחר שובו לירושלים המשיך במשך שנים אחדות לשלוח לו סיוע ובתמורה המקובל רבי חיים די לה רוזה העתיק ושלח לו את כתבי האריז"ל [רבי יצחק לוריא אשכנזי].
עבר להתגורר באיזמיר (טורקיה) והמשיך במאמציו לסייע כלכלית ליהודי ארץ ישראל. נודע בבקיאותו הן בתורת הנגלה והן בתורת הנסתר, עודד את לימוד תורת הקבלה ברבים ובהסתמכו על דברי רבי חיים ויטאל כתב בספרו "שמן זית זך" כי בדורות הללו מצוה ושמחה גדולה לפני הקדוש ברוך הוא שתתגלה החכמה שבזכותה יבוא המשיח.
בשנת ה'תק"ם עלה לארץ ישראל והתגורר בירושלים, למד בישיבת 'בית א-ל'.
בשנת ה'תקמ"ח השיב את נשמתו ליוצרה.
מספריו:
•    שמן המר
•    שמן זית זך (ק)
•    שמן משחת קדש: על שיר השירים (ק)