חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי אלעזר המודעי
תאריך הילולא: ט' אב מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik
מכביש 8900 לעלות לכיוון ביריה, להמשיך כ – 1 קילומטר ובכיכר לפנות שמאלה. להמשיך עד מצפה עמוקה ובכיכר לפני הכניסה ליישוב לפנות שמאלה, לרדת עם הכביש כ – 100 מטר ולפנות שמאלה. להמשיך ישר כ – 2.3 קילומטר עד לחניון של בית הכנסת העתיק בנבוריה. מהחניון לרדת בשביל עפר (כשעומדים בחניון עם הפנים לכיוון בית הכנסת השביל נמצא בצד שמאל) כ – 100 מטר עד לציון בצד ימין.
(במקום גם ציון רבי יעקב איש נבוריא).
פנים המערהבית הכנסת העתיק בנבוריה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikdes

תנא בדור השלישי, דוד של בר כוכבא ועודד את העם ללכת בעקבותיו. התגורר בעיר מודיעין, נודע בין 'חכמי יבנה' כבקי באגדה ופרשן מצוין.
שלוש שנים ומחצה היה אדריינוס צר על ביתר והיה ר' אלעזר המודעי יושב על השק ועל האפר ומתפלל בכל יום ואומר: ריבון העולמים אל תשב בדין היום, אל תשב בדין היום. וכבר רצה אדריינוס להסיר את המצור מן העיר וללכת לו. אמר לו כותי אחד: לא תלך לך שאני אמסור לידך את העיר. נכנס דרך ביב השופכין של העיר ומצא את ר' אלעזר המודעי עומד ומתפלל, עשה עצמו כלוחש לו בתוך אוזנו. ראוהו בני העיר והביאוהו אצל בן כוזיבא. אמרו לו ראינו את הסבא הזה משוחח עם דודך. אמר לו: מה אמרת לו ומה אמר לך? .... אמר לו: אמר לי שאסגיר את העיר. בא אצל ר' אלעזר המודעי ואמר לו: מה אמר לך הכותי הזה? אמר לו: לא כלום. מה אמרת לו? אמר לו: לא כלום. בעט בו בעיטה אחת והרגו. מיד יצאה בת קול ואמרה (זכריה י"א/י"ז): הרגת את רבי אלעזר המודעי זרוען של כל ישראל ועין ימינם... מיד נלכדה ביתר ונהרג בר כוכבא (ירושלמי תענית ד' הלכה ה').
'רבי אלעזר המודעי אומר: המחלל את הקדשים, והמבזה את המועדות, והמלבין פני חברו ברבים, והמפר בריתו של אברהם אבינו, והמגלה פנים בתורה שלא כהלכה, אף על פי שיש בידו תורה ומעשים טובים, אין לו חלק לעולם הבא' (אבות ג'/י"א).