חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי דוד מימון הנגיד
תאריך הילולא: א' אלול מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:ways
טבריה: רחוב יוחנן בן זכאי.
מכביש 77 מכיוון טבריה עילית – ברמזור הראשון, לאחר מטרים ספורים הכביש מתפצל לשני נתיבים, יש להיצמד לנתיב הימני לרחוב יהודה הנשיא ולהמשיך ישר עד לרמזור המהבהב לרחוב אלחדיף. ברמזור המהבהב הבא לפנות שוב ימינה לרחוב יהודה הלוי. בכיכר ראשונה שמאלה לרחוב יוחנן בן זכאי, להמשיך ישר עד לחניון בצד ימין, מולו הציון.
מכביש 90 מכיוון מגדל – ברמזור להמשיך ישר לרחוב הירדן  ובפניה ראשונה לפנות ימינה לרחוב יוחנן בן זכאי להמשיך ישר, הציון בצד ימין.
מכיוון צמח (מרחוב הבנים) – ברמזור לפנות שמאלה לרחוב הירדן וכנ"ל
(בסמוך הציונים של: רבי אליעזר בן הורקנוס, רב אמי, סבו-הרמב"ם, השל"ה, רבי אלעזר בן ערך, רב אסי, רבי יהושע בן חנניא, רבן יוחנן בן זכאי, רבי יוסי הכהן, אביו של סבו-רבי מימון, רבי שמעון בן נתנאל).
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzad
אביו: ר' אברהם.
בניו: ר' אברהם הנגיד ור' שלמה.
אחיו: ר' עובדיה.
סבא: ר' משה בן מימון [הרמב"ם] (מצד אביו).

נולד בכ"ד טבת ד'תתקע"ג/פ"ג בקהיר (מצרים).
שקד על לימוד התורה ונודע בבקיאותו בתורת הנגלה, תורת הנסתר ו"מעשה מרכבה".
לאחר פטירת אביו בי"ח כסלו ד'תתקצ"ח מילא את מקומו כנגיד על קהילות היהודים בישראל, מצרים וסוריה. בשנת ה'מ"ה הודח ממשרתו על כן עלה עם משפחתו לארץ ישראל והתיישב בעכו. התייצב נגד המקובלים שרצו להטיל חרם על ספר "מורה נבוכים" של סבו [הרמב"ם] וישנה מסורת כי לאחר שהתפלל במערת הלל במירון והטיל חרם על המלשינים מתו 500 מלשינים במצרים. ראשי הקהילות באזור – ר' ישי בן חזקיה [ראש הגולה בדמשק], ר' דוד דניאל [ראש הגולה במוסול], רבני צפת וחכמי בגדד עמדו לצידו ור' שלמה בן אדרת [הרשב"א] אף סייע לו חומרית.
בעקבות כיבוש עכו על ידי הממלוכים בשנת ה'ן לערך חזר למצרים ומונה שוב לנגיד.
מיוחס לו כתיבת פירוש על פרקי אבות בשפה הערבית, "מדרש דוד לתשעה באב" המתעד מסורות עתיקות של אבל על חורבן ירושלים ולאחר שחכמי ברצלונה (ספרד) פנו אליו בבקשה להודיעם אם ידוע לו דבר בסוד הגאולה שלח אליהם פירוש שכתב על "נבואת הילד נחמן".
בשנת ה'ס'/ה'ס"א השיב את נשמתו ליוצרה.
הובא לקבורה בטבריה, בכל תפוצות ישראל הספידו אותו ואנשי השלטון ברומא שלחו איגרת תנחומים לבניו.
מספריו:
•    מדרש דוד (ק1/ק2)