חברי MyTzadikהרשמה חינם!
לצורך אימות אנושי יש לסמן
רבי מימון
תאריך הילולא: כ''ב ניסן מקום קבורה: ישראל
דרכי גישה
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:wa
טבריה: רחוב יוחנן בן זכאי.
מכביש 77 מכיוון טבריה עילית – ברמזור הראשון, לאחר מטרים ספורים הכביש מתפצל לשני נתיבים, יש להיצמד לנתיב הימני לרחוב יהודה הנשיא ולהמשיך ישר עד לרמזור המהבהב לרחוב אלחדיף. ברמזור המהבהב הבא לפנות שוב ימינה לרחוב יהודה הלוי. בכיכר ראשונה שמאלה לרחוב יוחנן בן זכאי, להמשיך ישר עד לחניון בצד ימין, מולו הציון.
מכביש 90 מכיוון מגדל – ברמזור להמשיך ישר לרחוב הירדן  ובפניה ראשונה לפנות ימינה לרחוב יוחנן בן זכאי להמשיך ישר, הציון בצד ימין.
מכיוון צמח (מרחוב הבנים) – ברמזור לפנות שמאלה לרחוב הירדן וכנ"ל
(בסמוך הציונים של בנו-הרמב"ם, רבי אליעזר בן הורקנוס, רב אמי, השל"ה, רבי אלעזר בן ערך, רב אסי, רבי דוד מימון הנגיד, רבי יהושע בן חנניא, רבן יוחנן בן זכאי, רבי יוסי הכהן, רבי שמעון בן נתנאל).
לדעה אחרת נקבר בירושלים.
fjrigjwwe9r0tbl_mysite_mytzadik:tzadikd
אביו: ר' יוסף.
בניו: ר' דוד ור' משה.
סבא: ר' יצחק (מצד אביו).
מורו: ר' יוסף הלוי מיגאש.

צאצא למשפחה המיוחסת לפי מסורת וכתב יוחסין עד דוד המלך. שקד על לימוד התורה ולא רצה לשאת אישה על מנת שיוכל ללמוד יומם ולילה ללא טרדות. לאחר שבחלומות שחזרו ונשנו נצטווה לשאת לאישה את בת הקצב הגיעה לעיר הסמוכה ונשא לאישה את בתו של הקצב.
כיהן כדיין בקורדובה (ספרד). בעקבות רדיפות המוסלמים הקנאים ברח עם משפחתו לעיר אלמריה (ספרד) בהמתנה ובתקווה לשובם לקורדובה אולם בשנת ד'תתקי"ט כאשר המוסלמים הקנאים החלו בכיבוש אלמריה וכפו על התושבים להתאסלם עבר להתגורר בפאס (מרוקו). כאשר המוסלמים הקנאים הגיעו גם למרוקו חיזק את היהודים לעמוד בניסיון ולא להמיר את דתם וכתב עבורם את "אגרת הנחמה" אולם בליל ד' אייר שנת ד'תתקכ"ה שוב נאלץ לברוח עם בני ביתו ולאחר שניצלו מסערה בלב ים הגיע בג' סיון עם שני בניו ובתו לנמל עכו (ישראל).
למשך חודשים אחדים ניסה להתיישב בעכו, בו' חשוון ד'תתקכ"ו הגיע עם שיירה לירושלים ובט' חשוון לחברון אולם בעקבות קשיי המחיה והסכנות נאלץ באותה שנה לעבור עם כל בני ביתו למצרים והתגורר באלכסנדריה. תקופה קצרה לאחר מכן חלה והשיב את נשמתו ליוצרה. שני בניו העלוהו לקבורה בארץ ישראל.
מספריו:
•    אגרת הנחמה (ק)